A Covid-19 világjárvány idején itthon is sok üzlet és vállalkozás megtapasztalta, hogy ha nincs jelen az online térben, akkor szinte lehúzhatja a rolót. Néhányan megtalálták az e-kereskedelemben levő kiskapukat, és jelenleg is továbbra is az internetre összpontosítanak, sokan azonban visszatértek az offline üzlethez.
DE a fő kérdés most az, hogy mi jöhet 2022-re? Milyen trendeket kell követnie itthon is a webshopokat üzemeltető cégeknek? Így neked is 🙂
1.MOBILE FIRST – azaz még hangsúlyosabb a mobilos vásárlás, azaz MCommerce

Az M-commerce minden bizonnyal az a trend, amely az első helyen szerepel – mint fentebb írtam. Az okostelefonok erőssége egyre növekszik, és egyre népszerűbb a telefonos vásárlás. A Statista szerint 2021 végére a mobil kereskedelem 53,9%-os arányt fog mutatni az USA-ban, és akkor még itthon nem is néztük meg az eredményeket! Ez az összes vásárlás több mint fele!
Fontos tudnod, hogy a webshopod mobilra van optimalizálva? Ha még nem, akkor itt az ideje, hiszen a vásárlók bárhol tudnak mobilozni, várakoznak a buszra, dugóban, és közben nyomkodják a telefonjaikat, és vásárolnak!
Fontos, hogy minél gyorsabb és praktikusabb, érthetőbb és egyértelműbb legyen a webshopod, ugyanis a vásárlók nem hajlandók megvárni, ha nem töltődik be az oldal vagy milliószor kell kattintani… egyszerűen kilépnek a folyamatból, és máshol keresnek megoldást, azaz máshol vásárolnak!
Tehát!
Nézesd át az oldalad mobilról, és ha kell optimalizáld!
2. FIZETÉSI MÓDOK SOKFÉLESÉGE
Az ügyfelek elégedettsége – tehát a legendás ügyfélélmény – az apró dolgokban rejlik. A fizetési módok sokfélesége az egyik ilyen. Ez a teljes vásárlási folyamat utolsó lépése, és a preferált fizetési módok hiánya bizony vásárlás meghiúsulást okozhat – és az nagyon fájdalmas lehet neked is.
Ha lehetővé teszed, hogy többféle módon fizessenek a leendő vevőid, akkor megadod nekik a választás lehetőségét, mintha ők döntenének, és így hosszú távon is vevőid maradhatnak.
Egy előzetes felmérés szerint 2025-re az összes vásárlás több mint 50%-a okostelefonon keresztül történik? Az ApplePay és a GooglePay kiváló megoldásnak tűnik erre a forgatókönyvre – bár itthon még nem annyira elterjedt, praktikussága, biztonságossága és gyorsasága miatt egyre népszerűbb lesz – gondolj te is erre! Ha meg tudod oldani, akkor rakd fel ezt a fizetési módot is!
A bankkártyás fizetés, a banki átutalás, a PayPal mellett egyre népszerűbb a részletfizetési lehetőség, melyet itthon egyelőre még csak a nagy webshopok tesznek lehetővé – gondolkodj el rajta, hogy ilyen lehetőség neked megéri-e.
Profi tipp:
Van néhány ötletem, hogyan fejlesztheted tovább és teheted igazán profivá webáruházad:
- Rendelés 1 kattintással
- Gyors kijelentkezés
- Kínálj népszerű fizetési módokat
- Tedd lehetővé a felhasználó adatainak mentését
- Vásárlás legyen közvetlenül a termékoldalon
- Részletfizetés lehetősége
- A szállítás időtartama legyen látható
3. KÖZÖSSÉGI OLDALAKON TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁS LEHETŐSÉGE

A következő felfelé ívelő trend az e-kereskedelem, a D2C (Direct to Consumer) cégek által egyre gyakrabban használt stratégia, amelynek célja, hogy a teljes vásárlási élményt – a termék megtalálását, a döntést és a kijelentkezést – egy helyen tartsák.
Ez azt jelenti, hogy minden a közösségi média platformon (Facebook, Instagram, Pinterest, TikTok) történik, ahol a fogyasztóknak lehetőségük van elolvasni mások véleményét, vagy közvetlenül kapcsolatba lépni az eladóval, mielőtt megvásárolják a terméket. A közösségi kereskedelembe belépő vállalkozások képesek bekerülni a fogyasztók mindennapjaiba, történeteket alkotni, érzelmeket gerjeszteni, értékes visszajelzéseket szerezni. A Social Commerce részeként megjelenik egy új trend, az Élő vásárlás, amelyet külön blogban írok le neked részletesen.
Fontos tehát, ha neked még nincsen Facebook vagy Instagram boltod, itt az ideje beüzemelni, hogy teljes élményt adj!
4.Google LIA (Local Inventory Ads, azaz lokációhoz közeli hirdetések) szerepe az online értékesítésben
A Google LIA egy újdonság, amely Európa-szerte terjed, bár Mo-on még nem elérhető – reméljük, hamarosan ideér.
Ez egy olyan lehetőség, amely az ügyfél tartózkodási helyét használja a közelben elérhető termékek kiemelésére. A marketing elve egyszerű. A felhasználók rákeresnek a keresett termékre a google-n, és – mint a Különvélemény című filmben – kiemelve jelennek meg a közelben az üzletben elérhető termékek. Ennek köszönhetően a vásárlónak lehetősége van felkeresni az üzletet, hogy vásárlás előtt megnézze vagy kipróbálhassa a terméket, hogy elkerülje a felesleges bonyodalmakat (a rossz méret/szín máshogy néz ki, mint a képen, stb.).
A Google szerint azok a fogyasztók, akiknek lehetőségük van a terméket fizikailag megnézni, nagyobb valószínűséggel vásárolják meg azokat. Kiegészítésként eladóként azt lehet még pluszban élményként megadni a vásárlónak, hogy egy későbbi időpontban vegye át a vágyott terméket.
Ez a lehetőség szuper neked is, ha havonta allokálható budget áll rendelkezésedre, melyet a Google hirdetésekre tudsz fordítani.
Mivel a LIA még nem elérhető nálunk, így alternatív megoldásként legyen egy Google ÉnCégem fiókod is – hiszen fizikai helye kell, hogy legyen webshopodnak még akkor is, ha ott nincsen értékesítés! Rakd fel rá az akciókat, újdonságokat, hogy azok, akik a Google-ben rád keresnek, láthassanak minden fontos információt, hírt a webshopodról!
5.FENNTARTHATÓSÁG
A fenntarthatóság az utóbbi években egyre nagyobb szerephez jut a kisebb webshopok életében is.
Sajnos a vevőhöz szállított termékek csomagolásának köszönhetően több hulladék keletkezik, mely egyre jobban zavarja a vásárlókat. Biztosan te is észre vetted, hogy a vevőidnek egyre fontosabb, hogy a gyártási, csomagolási és szállítási folyamatok fenntarthatóak legyenek, és egyre inkább onnan vásárolnak az emberek, ahol fontosnak tartják a fenntarthatóságot.
Fontos információ szerintem, hogy egy 2021-es európai e-kereskedelmi jelentés szerint az EU összes országára vonatkozóan a vásárlók nagyobb valószínűséggel vásárolnak fenntartható módon készült és szállított termékeket.
Gondold végig, hogy a te webshopodban hol lehet még jobban hangsúlyozni a fennatarthatóságot és hol lehet még többet tenni ezért! A vásárlóknak egyre fontosabb, sőt 2022-ben valószínűleg ez kiemelt vásárlói végső döntés lesz!
ÖSSZESSÉGÉBEN ELMONDHATÓ, HOGY:
- a vásárlóknak fontos, hogy a döntés a kezükben legyen, és ott költsék el a pénzüket, ahol élményt, figyelmet és fenntarthatóságot kapnak!
A Covid-19 világjárvány idején itthon is sok üzlet és vállalkozás...
Mostanában gombamód szaporodnak a webshopok mondván, hogy a pandémia miatt...
Ha már eldöntötted, hogy szeretnél webshopot, akkor már csak azt...
A blogírás mostanában kezd egyre jobban elterjedni webshopok esetében is,...
Mi lehet vajon a legfontosabb dolog, amit kihagynak a webshop...
A webshop marketing az a területe az online marketingnek, amikor...
0 hozzászólás