A blogírás mostanában kezd egyre jobban elterjedni webshopok esetében is, de még mindig sokaknál látom azt, hogy abszolút hiányzik ez a menüpont.
Pedig kellene!
Miért is?
Mert a blog a bemutatkozás, a terméktesztelés, a promóciós videó, a hasznos tippek, ötletek gyűjtőhelye, és ami organikusan hozhat neked forgalmat.
Mit jelent az organikus forgalom?
Amikor valaki például a Google-ben keres elektromos rollert, és a találati listán talál egy olyan bejegyzést, hogy pl. A jó elektromos roller 7 ismérve… Mi történik? Felkelti az érdeklődését a cikk, mert ő pontosan ilyen állapotban van, tehát keres elektromos rollert, és fontos neki, hogy tudja, mi alapján lehet tudni, hogy egy elektromos roller jó-e vagy rossz. Amikor kattint, akkor eljut egy elektromos rollereket forgalmazó oldal bejegyzésére, ahol ez a szöveg íródott. Ez a cikk részletesen taglalja majd, hogy milyen a jó elektromos roller, és a végén lehetőséget ad arra, hogy egyébként pedig, ha érdekelnek a rollerek, akkor nézd meg az általunk forgalmazott modelleket. Ekkor még nem történik vásárlás, de már megnyerte magának az elektromos rollert forgalmazó a cikket elolvasót. És ha elérkezik az olvasó a vásárlási döntés meghozatalához, akkor nagy valószínűséggel első helyen lesz az a bizonyos webshop, ahol a tippeket olvasta.
Így működik a blog. De nem csak tippeket tudsz adni, saját videókat tudsz feltölteni, vagy be tudod mutatni tesztek formájában a termékeidet, de mondhatom, hogy az ötletek tárháza végtelen, csak türelem és idő kell, míg behozza a befektetett időt.
Tehát fontos a blogírás, és én azt javaslom, hogy kéthetente érdemes új cikkeket felrakni, hogy a Google is lássa, foglalkozva van – szép magyarosan – a webshoppal, és érdemes ide forgalmat akkor terelni.