Tel: 06 20/255-1848  I E-mail: info@webshopomvan.hu

Ha már eldöntötted, hogy szeretnél webshopot, akkor már csak azt kell eldöntened, hogy milyen formában, milyen keretrendszer, háttér rendszre felhasználásával szeretnéd azt létrehozni.

Kérdés ezzel kapcsolatban viszont az, hogy mi is a keretrendszer, a háttérrendszer, ami biztosítja a webshop működését.

A keretrendszer az a fejlesztői rendszer, amiben készül a webshop, az az a rész, amihez weboldal fejlesztők, programozók kellenek. És akkor nem csak csak a weboldalak, webshopok látható részéről beszélek, hanem a háttérben futó adatbázisról,  és a biztonságos működés feltételeit biztosító rendszerek kialakításáról.

Nagyon fontos, hogy már az alapok kialakítását olyan ember végezze, akinek van tapasztalata weboldal, webshop fejlesztésben.

De arról, hogy mi alapján érdemes kiválasztani azt, hogy kivel készítteted el webshopodat, egy másik blogbejegyzésben beszélek.

Most térjünk vissza a webshopok létrehozásához.

Webshop létrehozásakor három lehetőséged van:

1.egyedi fejlesztésű webshopot választasz

2.dobozos rendszerben hozod létre a webshopot

3.bérelsz egy webshop keretrendszert, és azt a saját arculatodra formázod.

A fenti három lehetőség mindegyike tökéletes, minden attól függ, hogy mekkora budget, mennyi pénz áll a rendelkezésedre.

De vegyük sorba az egyes lehetőségeket – a teljesség igénye nélkül.

1. Egyedi fejlesztésű webshop

Az egyedi fejlesztésű webshop az a kategória, amit akkor érdemes igénybe venned, ha nagyon sok pénzed van, és a fejlesztő kb. a férjed, és mindig kéznél van. 

Sok előnye és ezzel együtt sok hátránya is lehet az egyedi fejlesztésnek. Így mielőtt nekifutnál, mindig gondold végig, hogy a terméked milyen igényeket szolgál ki, mennyi pénzt tudsz később hirdetésekre szánni azon felül, hogy a webshopod fejlesztésére kell biztosítanod forrást.

Az egyedi fejlesztés nagy előnye, hogy nagyon gyors lesz, hiszen nem lesznek olyan plug-inek, olyan bővítmények, és egyéb oda nem kellő extra tételek, melyek a dobozos megoldásokkal együtt jönnek.

Amit ilyen esetekben fontos tudnod, hogy a fejlesztőnek minden esetben mindent el kell mondanod, mit hogyan szeretnél, mit hogyan akarsz látni, mert a fejlesztőnek nem dolga, hogy helyetted gondolkodjon. Te leszel ekkor a tervező, a logikai folyamatok kitalálója, a szövegíró, ha nincsen külön csapatod erre.

2. Dobozos rendszerű webshop

Elég csúnya az a szó, hogy dobozos termék, de kb. erről van szó, készen vannak a dobozban az alapok, csak össze kell kattintgatni őket. De még mielőtt úgy gondolnád, hogy azt bárki meg tudja csinálni, szólok, hogy nem így van. Ilyen dobozos termék a WordPress, a PrestaShop, a Wix. Ezek bármelyikét is választod, biztos lehetsz abban, hogy könnyebb dolgod lesz, mint az egyedi fejlesztéssel.

Én személy szerint WordPresszel dolgoztam és dolgozom, és meg vagyok vele elégedve.

Tökéletes arra, ha szeretnél gyorsan webshopot létrehozni. Mivel nagyon elterjedt, ezért nagyon sok integrációt is készítenek már arra, hogy könnyen és gyorsan tudj értékesíteni, számlát kiállítani vagy akár utánkövető automatikus leveleket küldeni minden vásárlás után.

Viszont egy dologra itt is nagyon kell figyelni: bár egyszerűnek tűnik, mégis fontos, hogy fejlesztő legyen az, aki segíte elkészíteni. Hogy miért? Mert a háttérben zajló folyamatokat ők látják át a legjobban, ha pl.: két plug-in, vagyis bővítmény nem kompatibilis egymással, vagy valamilyan szerver oldali hiba miatt nem tud a weboldal tökéletes működni, akkor a fejlesztő az, aki tud neked segíteni. Fontos, hogy kérd ki fejlesztő véleményét minden esetben!

3. Bérelt webshop rendszerek

Magyar viszonylatban a Shoprenter és az Unas az, amiket a legtöbben használnak. Én személy szerint Shoprenterben készült weboldalakkal dolgozok, és bár egyszerűnek tűnik, mégis látszik, hogy fejlesztői logikával készült, és ezért kissé nehéz kezelni. De mint ez is, kezdetnek tökéletes megoldás. A Shoprenter esetében is havi csomagok közül választhatsz, és az elérhető szolgáltatások a csomag méretétől függően változnak. Ha például szeretnél feliratkozást is gyűjteni vagy blogot írni, akkor az már havonta nagyobb kiadást jelent.

Összességében én azt mondom, hogy bármelyik rendszert is használnád, fontos, hogy tudd, mi az az 5 technikai dolog, amire feltétlenül figyelj a webshop elindulása előtt.

Ha érdekel az 5 dolog, akkor kattins ide!

Kategória: Uncategorized

0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük