Tel: 06 20/255-1848  I E-mail: info@webshopomvan.hu

A webshop marketing az a területe az online marketingnek, amikor kifejezetten webshopok ismertségén és bevételnövelésén dolgozunk online marketing eszközökkel és az online marketing kommunikációval. 

Ez így nagyon egyszerűnek tűnik, de sokan mégis elfelejtik azt a tényt, hogy egy webshop sosincsen készen, mint például egy weboldal sincsen készen sohasem, azokkal folyamatosan foglalkozni kell.

Mit jelent az, hogy egy webshoppal foglalkozni kell?

A webshopok nem élnek, ha nem etetjük őket – mondhatnám csúnyán, de így van. Sokan ugyanis elfelejtik, hogy a webshoppal foglalkozni kell: és ez nem csak azt jelenti, hogy hirdetéseket indítok az egyes termékekre és vagy magára a webshopra, hanem igenis tartalmakkal látom el az oldalt.

Miért van szükség tartalomra?

Folyamatosan változnak a vásárlási szokások, és a pandémia hatására online szereztek be az emberek lehetőleg mindent, még élelmiszert is. Viszont azt megfigyelhető, hogy ezzel arányosan nem változott meg az az igény a webshop tulajdonosokban, hogy a webshopjukban tartalmat is adjanak az oda érkezőknek, ne csak értékesíteni akarjanak.

A webshop marketing pontosan erről szól: a webshop oldalára minél több forgalmat tereljen úgy, hogy ne kelljen milliókat költeni hirdetésekre. A webshop marketing fő célja, hogy minél több hasznos tartalmat adjon a webshop oldalán az oda érkezőnek, illetve folyamatosan finomítson, alakítson magán a webshopon: felhasználóbarát legyen, könnyen kezelhető.

Fontos még, hogy minél nagyobb élmény legyen a vásárlás, figyelmet és fontos információkat kapjon az oda érkező látogató. És ha már vásárolt a látogató, akkor a webshop marketing azon is dolgozik, hogy újra vásárlót “csináljon” abból az illetőből – hiszen úgy könnyebb vásárolnia, hogy már ismeri a webshopot, és kapott egy szuperjó élményt vásárlása közben is és után is!

Összességében a webshop marketing azzal foglalkozik, hogy az ún. hideg, eddig a webshopot nem ismerő emberek számára megismertesse a webshopot, majd vásárlót “csináljon belőlük”, és elérje, hogy azok a vevők hosszú távon elköteleződjenek a webshop mellett.

Természetesen fontos kérdés, hogy egy termékes webshopról beszélünk vagy több terméket biztosító webáruházról. Mert egy egy termékes webáruház is tud olyan élményt nyújtani, ami miatt akik már egyszer vásároltak, többet nem fognak, de mégis ajánlani fogják az ismerősöknek, az online térben a webáruházat, és így generálnak további értékes forgalmat.

Az egy termékes webshopokról egy következő blogbejegyzésben beszélek.

Kategória: Uncategorized

0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Avatar placeholder

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.